Sügismatk Uitro säärele Neemes 20. oktoobril kell 12.00

20. oktoobril kell 12.00 ootan Teid umbes 4-kilomeetrisele matkale Uitro säärele.  Matkame läbi põneva ajalooga Neeme küla Ihasalu poolsaare tipus olevale alati üllatusi täis Uitro säärele. Tutvume nii kauni looduse kui põnevate ajaloojälgedega ning naudime lihtsalt mõnusat mere keskel olemist. Kindlasti tutvume sadamaga, kuuleme põnevaid lugusid Neeme meremärkide ja siinsete söögikohtade ajaloost ning palju muud põnevat.
Matka lõpetame ühes Eestimaa kaunimas külapoes – Neeme Pood&Kohvik on kuulus oma imearmsa sisustuse ja võrratu koogileti poolest, kus kõik on kohapeal küpsetatud.

Kuna enamus matkast toimub tuulisel ja kivisel kallasrajal, kus varjumise võimalusi pole, pange jalga matkasaapad ning riietuge ilmastikukindlalt.
Alustame ja lõpetame Neeme Pood&Kohviku ees.

Palun andke kindlasti oma tulekust eelnevalt teada aadressile  kadri.prants@gmail.com või telefonile 56935275.

Suvelõpu seenematk 22. septembril kell 12.00

22. septembril kell 12 teeme suve lõpetuseks Neeme ümbruse metsades seenematka. Tutvume nii söödavate kui mittesöödavate seentega. Loomulikult saame näha vaid neid liike, mida loodus meile näidata otsustab, seega korvi täissaamist ma garanteerida ei saa. Aga korv või ämber võta ikka kaasa, samuti väike nuga. Hea oleks ka, kui korvis oleksid mõned kotikesed või karbikesed, et kibedaid ja mahedaid seeni saaks eraldi korjata.

Riietu ilmastikukindlalt ja pane jalga mugavad ja tugevad matkajalatsid.

Matk kestab umbes 3 tundi ja maksab 5€, kuni 12-aastasele lapsele 2€, perele (2 täiskasvanut+lapsed) 10€. Alustame ja lõpetame Neeme Pood&Kohviku ees. Samas saab soovi korral pärast matka end ka koogi ja kohviga hellitada.

Palun anna oma tulekust eelnevalt teada aadressile  kadri.prants@gmail.com või telefonile 56935275.

Suviseid tegemisi

Suvi on kiirelt möödumas nagu suvedel ikka kombeks on olnud. Nii on ka minul märkamatult kuhjunud palju vahvaid üritusi, mis seni kajastamata on. Aga lõpuks olen “Mis olnud” lehele üles laadinud valiku pilte neist üritustest. Mõne sõnaga neist ka lähemalt:

8. juunil toimus Rootsi-Kallavere külamuuseumis meie valla giidide ühisprojekti “Matkakevad Jõelähtme vallas” pidulik lõpetamine. Tublimad matkadel osalejad said meeneid, jagasime tänusõnu, maiustasime puuviljadega ja kirsiks tordil oli väike matk-ekskursioon Rootsi-Kallavere külas ja rikkalike väljapanekutega ülipõnevas muuseumis. Kes sinna veel sattunud ei ole, võtke kindlasti plaani!

14. juunil kutsusin osalema Loodusvaatluste maratonil. Meile lähimaist vaatluspunktidest pakkus mulle huvi Putukaväil Tallinnas – mis koht see selline küll olla võib? Paraku seekord minuga liitujaid siit kodukülast polnud ja sõitsin üksi kohale. Putukaväil on tore roheline ja üsna metsik oaas keset suuri maju, mis on linnarahva poolt tõesti üsna aktiivses kasutuses. Loodusmuuseum oli kohapeal korraldanud sisuka näituse ja sellega tutvumise järel andsin ka oma panuse määrates ära ja sisestades vastavasse portaali üle 30 erineva liigi (peamiselt muidugi oma lemmikuid – taimi).

28. juunil käisime üsna arvuka seltskonnaga Uitro säärel suveõhtut nautimas. Muuseas lugesime üle kühmnokk-luige pisipere, otsisime üles jaani-õnne(heina), maiustasime metsmaasikatega ja võrdlesime vana ning uut reeperit. Seekord kuulus matka programmi ka piknik kaunis rannalähedases eraaias, kus muuseas sai üksipulgi läbi arutatud karikakarde teema – et mis neist “kanapersetest” siis on karikakar ja mis hoopis härjasilm või kesalill.

28. juulil oli taaskord ülipalav päev ja meie matkamas. Väike metsa- ja rannamatk oli mõnus, sest hämar sarapikualune andis leevendavat varju ja pisikese pikniku pidasime lausa jalgupidi merevees. Siiski jäi sellest kuumuse leevendamiseks väheks ja nii sukeldusimegi peale Neeme uue rannateega tutvumist lõpuks kõik merre. Meie neljajalgne kutsikaohtu matkaline sai isegi esimest korda tõelise ujumisega hakkama.

18. augustil võtsime aga ette pikema matka ümber Jägala jõe. No tegelikult muidugi mitte ümber kogu jõe – seda juba ühe päevaga ei teeks. Liikusime jõe ühelt kaldalt teisele üle Suka silla ja Linnamäe tammi. Tükikese Jõelähtme jõge haukasime samuti oma ringi sisse, ületades ka kolmanda – Koila vesiveski kõrval kulgeva – silla.
Ilm oli suviselt suurepärane ja seltskond mõnus. Kuna marsruut oli üsna pikk, osales meie pisim, 4-aastane matkaline emaga vaid mõnes nö kontrollpunktis ja vahepeal toimetasid nad omi asju. Ka nii võib, sest meie matkad ongi just sellised, nagu hetkeolukord kujuneb.

Sellised olid meie suvised tegemised. Tänan veel kord kõiki matkadel osalejaid – teieta neid mõnusaid elamusi ei oleks! Pilte näeb, nagu juba ka mainisin, “Mis olnud” lehelt ja minu Facebooki kodulehelt. Septembri tegemiste kohta tuleb info lähiajal, aga kui soovid ainult oma seltskonnaga ja kuhugi konkreetsesse kohta matkata, on alati võimalik minuga kokku leppida kirjutades või helistades. Tule ja teeme koos midagi vahvat!

Matk ümber Jägala jõe 18. augustil kell 12.00

18. augustil kell 12 teeme pikema (kuni 9 km)  jalgsimatka Jägala jõe hoiualal. Lisaks kaunile ja väga mitmekesisele loodusele jääb meie teele mitmeid põnevaid ajaloolisi kohti ja Laulumäe kivi nime kandev hiidrahn, millele, uskuge või mitte, mahub laulma terve kooritäis inimesi.

Võta kaasa oma matkasöök ja -jook, sest nii pikal matkal läheb kõht tühjaks ja teeme kindlasti ka väikese pikniku.

Riietu ilmastikukindlalt ja pane jalga mugavad ja tugevad matkajalatsid.

Matk kestab umbes 5 tundi ja maksab 7€, kuni 12-aastasele lapsele 3€, perele (2 täiskasvanut+lapsed) 15€. Alustame ja lõpetame Jägala joa Koogi küla poolses parklas.

Palun anna kindlasti oma tulekust eelnevalt teada aadressile  kadri.prants@gmail.com või telefonile 56935275

Väike metsa- ja rannamatk Neemes 28. juulil kell 15.30

28. juulil kell 15.30 teeme väikese (umbes 4-5 km)  jalgsimatka Neeme ümbruses, et nautida suviseid leide metsast ja rannast ning saada tuttavaks nii mõnegi kasuliku või muidu põneva taimega.  Muuhulgas uurime, kas ka tänavu on meie teeservas orhideesid õitsemas ja meie rannas hõbehaigruid toitumas. Äkki leiame seenigi.

Matk kestab umbes 3 tundi ja maksab täiskasvanule 7€, kuni 12-aastasele lapsele 3€, perele (2 täiskasvanut+lapsed) 15€. Alustame ja lõpetame Neeme Pood&Kohviku ees.

Eelregistreerimine kuni 28. juulil kella 12ni kadri.prants@gmail.com või tel 56935275.

Klassiekskursioon Jõelähtme vallas 6. juunil 2019

6. juunil õnnestus veeta imetore ülipalav päev pealinnalähedase väikelinna esimese klassi lõpetanud lastega. Alustasime Rebala muuseumi juures kivikalmetega tutvumisega, siis matkasime läbi jõepõhja Kostivere karstialale. 30-kraadises kuumuses oli see parasjagu väsitav kogemus ja selle peale oli paras sõita otse Neeme külla, kus sai jahutava tuulega mererannas kohalike noorte poolt paigaldatud võrkudel turnida ning kive loksuvatesse lainetesse loopida. Seejärel vaatasime üle sadu miljoneid aastaid vanad merekiskjad – nautiloidid – ja käisime end Jägala joa mõnusalt piserdava dušiga värskendamas. Muidugi leidsime ka palju väikeseid põnevaid üllatusi alates liblikaröövikutest ja lõpetades tühja linnumuna koorega. Aga mere ning joa kõrval kolmandaks toredamaks elamuseks osutus hoopis nõgesehirmust jagu saamine – jõepõhjaretke lõpuks olid enamus juba valmis ka paljasääri otse nõgesetihnikusse hüppama. Matkapäeva lõpetasime Jõelähtme rahvamaja juures, kus lastel jagus energiat möllamiseks, mängimiseks ja teatrietenduse nautimiseks veel hiliste öötundidenigi. Aitäh, lapsed, selle imetoreda päeva eest! Mõned pildid leiab ikka tavapäraselt “mis olnud” lehelt.

Suveõhtune jalgsimatk Uitro säärele 28. juunil kell 19.00

Eestimaa suved on üürikesed. Vaevalt saab jaanipäev läbi, kui juba hakkabki pimedus varem saabuma. Läheme võtame valgetel suveõhtutel sabast kinni ja naudime Uitro sääre ilu kuni seda veel vabalt nautida saab.

28. juunil kell 19.00 ootan Teid umbes 4-kilomeetrisele matkale Uitro säärele. Matkame läbi pika ja põneva ajalooga Neeme küla Ihasalu poolsaare tipus olevale alati üllatusi täis Uitro säärele. Tutvume nii kauni looduse kui põnevate ajaloojälgedega ning naudime lihtsalt mõnusat mere keskel olemist. Kindlasti tutvume sadamaga, kuuleme põnevaid lugusid Neeme meremärkide ja siinsete söögikohtade ajaloost ning palju muud põnevat.

Tule ja naudi töönädala lõppu!

Kuna enamus matkast toimub tuulisel ja kivisel kallasrajal, kus varjumise võimalusi pole, pane jalga matkajalatsid ning riietu ilmastikukindlalt.
Matk kestab kuni 4 tundi ja maksab täiskasvanule 10€, kuni 12-aastasele lapsele 5€. Hinna sees on ka kerge eine.
Alustame ja lõpetame Neeme Pood&Kohviku ees.
Eelregistreerimine on vajalik, et teaksin toiduga arvestada, palun anna enda tulekust teada 28. juunil kella 14ni  kadri.prants@gmail.com või tel 56935275.

Loodusvaatluste maratonile

Kutsun kõiki loodusesõpru osalema 14.- 15. juunil toimuvale üle-eestilisel loodusvaatluste maratonil. Üritusi toimub väga mitmel pool, uuri võimaluste kohta siit: https://www.facebook.com/LoodusvaatlusteMaraton/

Mina olen otsustanud osa võtta loodusvaatluste maratonist Putukaväilal. Putukaväil on elurikas rohekoridor Põhja-Tallinnas, kus sumisevad mesilased ja kimalased. Arhitektid ja linnaplaneerijad plaanivad rohekoridorile rajada uue rattatee, mitmesuguste tegevusaladega avaliku ruumi ning elurikkust toetava haljastuse.

Mina sõidan Neemest välja 14. juunil kell 16.00 ja tulen tagasi orienteeruvalt kella 21-22 paiku. Kui sooviksid minuga kaasa sõita, uuri vabade kohtade olemasolu kohta autos minu telefonilt 56935275, aga loomulikult võid tulla ka iseseisvalt oma transpordivahendiga.

Liitu üritusega siin: https://www.facebook.com/events/680300379091228/

Matkakevade lõpuüritus Rootsi-Kallavere Küla Muuseumis 8. juunil

Foto allikas: www.palverand.ee/rootsi-kallavere-küla/

Jõelähtme valla matkakevade viimane jalutuskäik ja lõpetamine laupäeval, 8. juunil Rootsi-Kallavere Küla Muuseumis kella 12-14.

Kutsume kõiki, kes osalesid Liisi, Kadri, Tiia või Kersti matkadel, priilt muuseumi. Kõige rohkematel matkadel osalenutele jõelähtmelikud meened.

Ükski meie matk sellesse külla ei viinud, seega võivad tulla ka uued matkalised, et jalutada iidses külas ja näha museaale, mis tundmatud või nostalgiat tekitavad. Osalustasu on 3 eurot muuseumile sularahas. Vanematega lapsed on tasuta.

Bussimatka pildid

Bussimatka päev algas uduhallina ja edenes paraku vaikselt ja järjekindlalt just märjemale poole, päädides üsna tugeva lausvihmaga, aga meie vaprat matkagruppi see ei takistanud. Mina ja Liis täname kõiki vapraid matkaselle ja meie toredat bussijuhti Andrest selle mõnusa päeva eest!
Väike pildireportaaž jäi küll seekord pisut poolikuks, sest tihenevas vihmas ununesid lõpuks kaamerad taskutesse, aga kõik matkalised mäletavad kindlasti ka ülejäänut ja teistel tasub lihtsalt silmad-kõrvad lahti hoida uute matkade toimumist oodates, et ka kõigest sellest osa saada. Kuid valikut piltidest saate vaadata “Mis olnud” lehelt ja ka Facebooki ürituse lehelt.
Kuigi see polnud meie matka eesmärk, sai rajaserv siiski kõigi aktiivsel kaasabil üsna mitme kotitäie võrra prügivabamaks, suur tänu kõigile ka selle eest!